Ma teen vahel süüa ka

Just. Vahel teen süüa ka ja kui ma millegagi eriti rahul olen, postitan siia ka. Täna hommikul see juhtus. Ma tegin juustu-sinepi pätsikesi. Idee sain raamatust “Kerged eined”. Ingliskeeles on selle raamatu pealkiri “Brunch” ja iga kord kui ma sellele mõtlen, siis ma EI SAA ARU, kuidas tõlkija suutis selle tõlkida “Kerged eined”-iks. Kõlab nagu kaalujälgijate köögipiibel või midagi.. aga ometi ju ei ole. Brunch on ju hiline hommikusöök / varajane lõuna, nende kahe kooslus. Isegi kui tõlkija püüdis rõhutada nende toitude valmistamise lihtsust, pidanuks pealkiri olema “Lihtsad eined”. Ja pealegi, ma ei usu, et raamatu müüginumbrid oleksid olnud oluliselt halvemad, kui pealkirjaks olekski jäänud “Brunch”. Aga see selleks, see on lihtsalt minu torisev arvamus :)

Igatahes, raamatus olid juustu-ürdi kakukesed, mille mina kujundasin juustu-sinepi pätsikesteks (lisaks nimele muutsin ikka koostisosi ka). Nende kogustega saab umbes 12 pätsikest. Vaja on:

50g võid;

200g jahu;

pisut soola;

1tl küpsetuspulbrit;

75g parmesani juustu;

75g mõnda muud meelepärast juustu;

125ml piima;

2tl sinepit (soovitavalt seemnetega).

Esmalt oleks hea panna ahi ca 200’c peale sooja (võib ka pisut rohkem). Siis tuleb kokku näppida jahu, sool, küpsetuspulber ja või, et viimane oleks jahusse imbunud (meenutab kokkusegatult leivapuru). Seejärel tuleb lisada juustud, kergelt segada ning viimaks lisada segades piim ja sinep ning kõik lusikaga veelkord ära segada. Pätsikesed tuleb lusika ja sõrmede abiga tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile, anda neile seal meelepärane kuju ja siis ahju panna. Mul kulus ahjus aega umbes 20-25 minutit, aga eks ta olene pätsikeste kõrgusest – peaasi, et ilusad kuldpruunid saavad. Eriti maitsvad olid pätsikesed soolase või ja isetehtud pestoga.

Lähen võtan veel ühe.

One thought on “Ma teen vahel süüa ka

Lisa kommentaar

