Klassika

Igal suvel lihtsalt tuleb teha küpsisetorti (vähemalt korra). Ma ei teagi, mis see originaalretsept ette näeb – hapukoort sinna kihtide vahele? Igatahes, minu versioon sai tehtud järgmisest:

  • 3 pakki Selga küpiseid (mu lemmikud on vahtrasiirupi omad) – seal on 51 küpsist, millest 48 kulus kihtideks (4 kihti ja 3×4 küpsist neist igale)
  • 2 pakki Philadelphia toorjuustu (see oli lihtsalt Võsu poes ainuke, iga teine kõlbab muidu ka) – ca 400g
  • 1 pakk ricotta kohupiimakreemi (Tervise vist oli) – ca 500g
  • 1 suur pakk hapukoort – ca 400g
  • 150-200g valget šokolaadi
  • mustikaid (vastavalt soovile ja ressurssidele)

Ja siis ei olegi muud, kui segada korralikult kokku toorjuust, ricotta, hapukoor ja sulatatud šokolaad, kõige lõpuks lisada ka mustikad. Säti kiirelt küpsised ritta ja pane segu iga kihi vahele ning ka pealmise küpsistekihi peale. Seda segu saab üsna rikkalikult, seega koonerdada ei ole mõtet. Ülemine kiht sai minul nii tubli, et pealmised küpsised sõitsid natuke laiali. See ei ole muide üldse halb – kes ütles, et küpsisetort peab korrapärane olema? Ma arvan ka, et keegi pole öelnud. Nii saab ühest reast rohkem tükke, kui seal küpsiseid on ja kes ei jaksa tervet tükki süüa, saab ka väiksemaga maadelda.

Nii ja kui me juba klassikast räägime, siis ei saa üle ega ümber kirjust koerast, eksole. Ma seda kakaomaitselist looma nii väga ei armasta, seepärast on minu oma hele (aga ma ei nõustu teda veel sellepärast kassiks kutsuma). Minu koer koosneb:

  • küpsistest (oli vist kaks pakki ja Selga taaskord, sest siis ei pea nii palju jõudu rakendama, kui teiste puhul)
  • hapust marmelaadist (1 pakk)
  • pekaani pähklitest (ka 1 pakk) – need teevad küll pea iga hea asja paremaks
  • võist
  • kondenspiimast

Kuna ma poes küpsist, marmelaadi ja pähkleid ostes teadsin, et mul on olemas või ja kondenspiim, siis kahe viimase kogust ma ei oska öelda. Kasutasin ära kogu või (sest seda oli selgelt vähem, kui Monika poes arvas) ja lisasin nii palju kondenspiima, et segu koos püsiks. Täpsemat valmistamisjuhist tõenäoliselt ei pea andma :) Aga üks asi küll – mulle meeldib koera teha leiva- või mõne muu vormi sisse, nii on nagu ilusam, kui lihtsalt vorstiks vormimine. Ja pildi pärast vabandan, see ei ole eriti hea, ma tean.

4 thoughts on “Klassika

  1. Oh, tänks küpsisetordi retsepti eest! Mõtlesin just laupäevaks vennale küpsisetordi sünnipäevaks teha. Seni olen traditsioonilist teinud (hapukoore ja pohlamoosiga), nüüd siis proovin seda retsepti :)

    Ja teiseks, ütlen nüüd avalikult ka välja, et jube põnev blogi on Sul! Kõige rohkem meeldivad mulle ka outfiti postitused, aga “tee ise” nurgad on oma lihtsuses ja originaalsuses nii köitvad, et tekib endal ka tahtmine kohe järele proovida.

  2. sa inspireerisid mind! Mul oli total kriic, mis kooki teha ja tegin klassikut, aga hapukoor ei pannud, selle asemel nõrutasid ananassi kompotimahla,teise maitsega küpsised olid, vahele panin banaani ja kiivit ja pelale riivisn veel valget shokolaadi. Aga muidu oli täitsa sinu retsept :D

Lisa kommentaar

