Põhjatu juustukook

Mina leidsin selle retsepti siit, aga originaalküpsetaja on hoopis siin. Teate, ma ei tea, ma ei ole täheldanud Kalevi valge šokolaadi puhul imelikku maitset (nagu linkidel olevates kommentaarides räägitakse). Mulle ausaltöelda see lausa maitseb. Kasutasin siis Kalevi tavalist valget, lisanditeta. Aga eks igaüks ise teab, mis talle maitseb.

Kuna mulle granaatõuna seemnned maitsevad täpselt sinnamaale, kust see kivike vastu tuleb, siis tahtsin kasutada midagi muud (mis hammast sõna otseses mõttes ei põruta). Õnneks leidsin kultuurmustikad (mida ideaalis ka leida tahtsin). Ma arvan, et need sobivad on suuruse ja mahlasusega koogile just mõnusasti.

Vaja on:

  • 400g toorjuustu
  • 500g hapukoort
  • 300g valget šokolaadi
  • 2 suuremat või 3 väiksemat muna
  • sidrunimahla (maitse järgi)
  • 2 spl suhkrut (või ka näiteks kondenspiima)
  • mustikaid (või muud, mis pähe tuleb)

Esmalt tuleb sulatada 200g šokolaadi (100g jäta kaunistamiseks). Seejärel tuleb mikserdada 250g hapukoort (pool vajaminevast kogusest), kogu toorjuust, munad ja sidrunimahl ning segada see kokku sulatatud šokolaadiga. Ja siis pole muud, kui valada see koogivormi ja lükata kook umbes 45 minutiks 160’c juures ahju (aga jälgige ise, see aeg võib olla pisut lühem/pikem).

Edasi segasin kokku ülejäänud hapukoore ja suhkru ning kui kook ahjust tuli, katsin sellega koogi pinna ja panin selle tagasi ahju (umbes 10 minutiks). Seejärel võiks lasta koogil maha jahtuda (kõige parem on ta siis, kui on üleöö külmkapis olnud, aga nii viiest tunniks peaks ka piisama). Ja enne serveerimist kaunistasin koogi riivitud valge šokolaadi ja mustikatega.

Mulle meeldis see vaheldus, et koogil ei ole etteaimatavat küpsisepõhja. Ja samuti meeldis mulle tavapärasest juustukoogist õrnem (ilmselt tänu hapukoorele) konsistents.

Lisa kommentaar

