Itzel tie-dye

Alguses ma nagu ei märganud neis Isabel Marant värvitud teksades midagi erilist. Ja siis mingi aja jooksul juhtus see, et iga kord, kui ma neid nägin, salvestas mu aju need kategooriasse “äge”, kuni lõpuks ühel päeval, kui neid jälle nägin, mõtlesin, et pagan, need on ju nii ägedad teksad. Originaalide ostmine oli välistatud, sest isegi, kui ma oleksin tahtnud selle väljamineku teha, olid need kõikjal välja müüdud.

Pilt: Tuula

Pilt: Ebay.co.uk

Pildid: Styleheroine

Nii ma siis asusin otsima vastavat DIY projekti. Kõik, mis ma leidsin, oli punaste pükste pleegitamine. Aga mulle tundus, et originaalis oli tegu hoopis valgete teksade värvimisega, sest originaalpükste õmblused on valged ja nii juhtub, kui valget eset värvida. Kuna mul oli kapis paar valgeid teksaseid, siis oli ahvatlus suur. Nii suundusingi poodi ja ostsin kaks pakki värvi (sest ühest poleks piisanud, et teksad üleni veel all oleksid olnud). Kuna kumbki poesolev värvitoon ei tundunud üksi õige, ostsin kumbagi ühe paki ja segasin need kokku (Ruby red ja Scarlet red). Lisasin kahele pakile kokku 7l vett.

Lisaks on siis vaja kumme, kaussi, midagi värvi segamiseks, soola (mida sellega teha, on kirjas riidevärvi pakil) ja kile- või kummikindaid. Hea oleks ka kausile vannitoa põranda säästmiseks midagi kaitseks alla laotada.

Esmalt tuleb teksad soojas vees märjaks teha ja siduda kummide abil (väga loominguliseks) nutsuks. Just nii nagu ülal. Siin ei ole minumeelest “valet viisi”. Aga noh, väike risk mõne piinliku kujundi tekkimiseks jääb ju alati :)

Seejärel tuleb teksad “vanni” suruda ja et nad jonnakalt pinnale ei tõuseks, tuleb loominguliselt suhtuda ka raskuse leidmisse, mis neid vee all hoiaks.

Peale mõnekümne minuti möödumist (loe täpsemalt riidevärvi juhist), tuleb teksad välja võtta ja külma veega loputada. Kuna ma ei ole teksade väänamises kuigi hea, siis kasutasin loputamiseks ja tsentrifuugimiseks söör pesumasina abi. Ja siin on tulemus:

Ma ise jäin hirmsasti rahule, sest tulemus on hästi intensiivne, natuke nagu isegi häiriv ja punane on just see õige. Kuidas teile tundub? Kole? Hullumeelne? Nagu Lady Gaga lihakostüüm? Ilus? :)

15 kommentaari “Itzel tie-dye

  1. Mulle kohutavalt meeldivad sellised spontaansed DIY-d, kus tulemust on alati raske/võimatu ennustada. Nad jätavad ruumi üllatusmomendile. Ja oh seda adrenaliinihoogu (võibolla ainult minu puhul), kui tulemus on 100% (ja enamgi veel, kui oleks võimalik) ootusest erinev ja seda põnevas mõttes.
    Ääretult elevile viisid mu selle ideega:)

    • Just, see tunne, kui tulemus ongi äge (või veel ägedam, kui oodata oskasid), see on parim! :) Aitäh sulle ja tubli katsetamist. Ma olen ka sõiduvees ja eks ma näita, mis mul veel välja tuleb :)

  2. Pingback: Bleaching vol 2 |

  3. Sadly I’m from Sweden so I didn’t understood a word of what you were writing, but the pants looks supercool!
    Never thought of doing it with colour instead of using chlorine (?) to make them white. :)

    Came to your blog through your comment at Angelica Blick’s blog, I hope she sees your post!

    • Thank you, Frida :) Next post will be in English, you only confirmed my thought. But if you’d like to make your own pair of “Isabel Marant’s” just take a pair of white jeans, wet them, squeeze them and tie them up with rubber bands as shown on the picture. Take a fabric color you like, follow the instructions on the pack and put the pants into colored liquid for requested time. Wait as long as the instruction says and rinse the jeans. After they’re dry, you are done :)

  4. Pingback: I’m blue |

  5. Pingback: Reflect |

Lisa kommentaar